Ook in het kader van de langlopende kwaliteitsstrategie presenteert Movie Park Germany enkele nieuwigheden. Het park investeert dit jaar in de interne infrastructuur, en wil zo nog meer familievriendelijk zijn.
Hiermee creëert het park een nieuwe beleving voor een brede doelgroep en breidt zijn portfolio aan attracties uit. Nu wordt vooral precisie gevraagd! Uitgerust met laserwapens gaan de gasten in 6 scènes op zoek naar geesten. Ze helpen om de stad en de saloon van St. Elmo na 140 jaren eindelijk van haar kwade krachten te zuiveren en de mysterieuze geschiedenis van deze plek aan het licht te brengen. De attractie zal gebruik maken van de voormalige ruimtes van "The Walking Dead Breakout“ en in de loop van het seizoen openen.
Infrastructuur
De toiletvoorzieningen worden in de loop van het jaar gerenoveerd en op thematisch vlak herontworpen. Om ervoor te zorgen dat gezinnen een geschikte plek vinden om te pauzeren, zijn er ook meer zitplaatsen in het park gecreëerd. Sommige plaatsen zullen in de schaduw staan, om op warme dagen meer bescherming tegen de zon te bieden. De topprioriteit hier is het Nickland. Ook zullen talrijke gevels nieuwe kleuren krijgen om het park een frisse uitstraling te geven.
Horeca
Voor wat betreft de horeca wordt het aanbod aangevuld met nieuwe winkels en producten en komen er nieuwe decors. Als eerste pretpark in Europa zal Movie Park Germany een Dunkin‘ Donuts Shop hebben. Dit populaire cultmerk heeft een plaats gekregen in de voormalige New York Coffee. Door de grote populariteit tijdens Halloween komt er in het wildwest themagebied een volledig nieuwe, permanente churrosstand te staan en krijgt de Spirellosstand een nieuw decor, geïnspireerd door de Van Helsing’s Factory.
Bovendien zijn er een aantal nieuwigheden in de souvenirwinkels: De Candyshop wordt helemaal herontworpen en zal dit seizoen schitteren in de stijl van een American Diner. Verder wordt het winkelaanbod uitgebreid met een nieuwe US Army Store, geïnspireerd door de waterattractie „Area 51 – Top Secret“.