Nieuws
Flyers ontwerpen wat zijn de stappen
Ontwerpen vanaf het eerste idee tot de verdeling aan de gasten
Geschreven Donderdag 18-02-2016
Van gedachten naar ontwerp naar de computer- de weg naar het maken van een flyer van een oorspronkelijk idee naar de distributie naar de gasten. Park plattegronden, flyers, coupons, advertenties, medewerkershandboek, menukaarten & logo's dit in deels meerdere talen. De werkzaamheden op de afdeling reclame en marketing van Movie Park Germany zijn zeer gevarieerd en uitdagend.
Het is niet alleen belangrijk om alleen aan het formaat en de juiste tekst te denken maar ook de verhouding tussen tekst en afbeelding is heel belangrijk.
"Hoe minder text er op papier staat hoe beter het is in de praktijk."
Als de text zinvol is dan heb je er ook niet veel voor nodig. Foto's zeggen soms veel meer dan woorden.
Zegt Lena, Stagaire die op dit moment studeerd als grafisch ontwerper.
Op het moment dat het park in de winterstop zit, betekend niet dat iedereen stil zit.
Op het gebied van reclame en marketing en de afdeling verkoop blijven ze creatief bezig om nieuwe producten tot stand te brengen.
Lena is verantwoordelijk samen met haar collega Miriam voor de visuele verwerking en vormgeving voor veel reclame materialen rondom MovieParkGermany.
Alleen via passende foto's en overzichtelijke grafieken wordt alles in orde gemaakt voor de bezoekers van het pretpark.
Sommige texten moeten opnieuw geschreven worden zodat het past op de flyers of andere reclame producten.
Als er veel gevraagd wordt voor creativiteit voor een vernieuwing van bijvoorbeeld het logo, dan moet deze wel passen voor alle mediums.
Dit betekend dat er een bepaalde grote aan het logo gegeven kan worden en dit is 105 x 210 mm. Dit zijn natuurlijk beperkingen die soms zeer lastig te
omzeilen zijn. Iedereen moet wel het logo blijven herkennen op het moment dat ze een flyer pakken of aangereikt krijgen.
Hiervoor gebruiken ze speciale software waaronder Adobe Photoshop, InDesigner en Illustrator. Hierbij is het heel belangrijk om goede werkplekken te hebben
waarbij geheugen en opslag voldoende aanwezig zijn vanwege de zware specificaties van de software producten.
Om verschillende kleine details tot stand te kunnen brengen hebben ze hierbij ook een tablet nodig waarmee dit tot stand gebracht kan worden.
Hierbij maken ze gebruik van een pen, in plaats van 2 uur lang met een muis te klikken en de details niet goed kunnen afwerken.
Daarbij scheelt het ook dat ze geen kramp krijgen van de vele muisklikken.
Zodra het project zo goed als klaar is om naar de drukkerij te kunnen, kan hier een langere periode overheen gaan.
Dit verschilt per project, de aflevertijd kan verschillen vanaf 2 weken of meer.
Soms komt het voor dat er wijzigingen moeten worden aangebracht vlak voor de aanlevering van het product.
Dit zijn dan stressende momenten voor Lena en haar collega's.
Op het moment dat alles wordt afgedrukt wordt het hierbij gelijk op maat gesneden.
Waar zijn deze dan te vinden? Bij binnenkomst in het park, of bij het gastenservice bureau zijn de nieuwe flyers te verkrijgen.
Lena is bezig met velen projecten en designs, op het moment heeft ze al bijna 500 ontwerpen bedacht en uitgevoerd.
Nu gaat Lena verder met het voorbereiden van het volgende project "het medewerkershandboek" of wordt het wellicht toch de Flyers voor de grote groepen die
binnen komen in Movie Park Germany in 2016.